Tuesday, April 21, 2009

Honeymoon!!!!!!!!!!!!!!!!! part 1...

Salam... Bertemu kembali.... N3 kali nie khas untuk Nurul yang kalut sangat nak tgk pic. honeymoon ku hari tu...
Yang sebenar2nya aku pi honeymoon 03.02.09 yang lepas...dah dua bulan lepas sah pun....iaitu selepas majlis sambut menantu di Banting... Destinasi honeymoon aku dan cek abangku ialah....

- CAMERON HIGHLANDS-di Strawberry Park...

Kami ambik honeymoon package...memang best giler....
Nie lebih kurang catatan perjalanan honeymoon kami...enjoy reading..
Hari pertama....Selasa..03.02.09

Dalam pukul 10.00 pagi....setelah bersalam-salaman dengan ibu dan ayah mertuaku serta adik2 iparku...kami bertolak pergi ke destinasi honeymoon kami...Perjalanan pergi kami menaiki Cameron Highlands melalui jalan Tapah....Untuk pengetahuan korang sume..nie 1st time aku naik Cameron Highlands....Semasa perjalanan naik aku banyak menemani husband aku yang drive dengan tidur...heheheheh....pening aku di buatnya.....mula2 tu xcited nak tgk orang asli la ( best dengar cite kak wahid tgk orang asli)...alih2 pening dengan jalan berlengkok2 dan lori2 sayur yang turun dengan laju....aku terus tido...baik tido dari aku termuntah..kesian husband aku drive sorang2, sedangkan masa mula2 ye..ye..jer nak teman dia drive....Ampun bang... hehehhhehehe.....

Lenaku terganggu bila cek abangku kejutkan aku dan ajak aku turun tgk air terjun Lata Iskandar. Dengan badan pun dah rasa lembik pening aku gagahkan juga diri turun..tgk2 bergambar 2, 3 keping kami mula bergerak menuju ke hotel..

Posing pun dengan muka selebet...pening .... jalan - jalan pening kepala
Habis posing tu kami meneruskan perjalanan semula....tak lama lepas tu kami selamat sampai ke Strawberry Park.. Siap check in kami terus naik kereta terus ke Tioga Suite yang ada kat atas sikit dari tempat check in.....Sejuk dan nyaman jer cuacanya....hilang pening sikit..tapi letih perjalanan jer.... Tioga Suite nie terletak kat tinglat paling atas..tingkat 4..naik tangga sebab tak dak lif....pulak.....
Buka2 pintu bilik aje...aku mula rasa berbaloi dengan bayaran yang di buat....best giler....Ada satu bilik master satu bilik single....pastu ada ruang tamu seperate bathroom....best oo..besala tioga suite nie..Ada sedia buah2an, sparkling juice ngan coklat strawberry lagi....(tioga suite, bunga, sparkling juice, strawberry and fruity termasuk package)

Nie Bilik Masternya... siap dengan sejambak bunga.. dan juga ruang tamunya


nie jambangan bunganya.... husband aku posing kat ruang tamunya...suka eik..

Lepas sembahyang kami turun ke Jim Thompson Terrace untuk nikmati welcome drink...stawberry smoothies... nie termasuk package yer...


Sedap juga...hehehhee....

Lepas tu kami terus keluar jalan2 menikmati udara yang nyaman..... Kami singgah dulu di taman strawberry dengan cactus berdekatan hotel ...... apa namanya ntah..dah lupa banyak sangat singgah hehehee.
Lepas tu kami turun ke ladang teh plak....Cameron Valley...tapi tak larat nak turun dah..jadi tgk je la kot atas hehehehe....

Cantiknya ciptaan Illahi


Lepas tu aku ajak husband aku pi makan sebab dah lapaq..dalam dok cari2 kedai makan kami singgah satu lagi kedai yang jual bunga2 dan tomato...serta cenderahati.. tepi jalan je kedainya..


waa....perosak2 datang wakakakaa

Sampai di Brinchang kami jumpa satu kedai yang agak menarik perhatian kami...Ikan Bakar Pak Nik Tomyam...oklah juga makanannya..tapi sedap lagi kedai tomyam kat penang nie...hehehehe...jgn mare a...

Muka orang kelaparan....
Ni lauk yang kami order..ikan tu sampai lambat...dah habis sebelah baru ingat nak tangkap gambar
Kita berjumpa di part 2 ye....tungguu.............


4 ulasan:

nita said...

huhuhu! behnyerr.. honeymoon kat tempat sesejuk.. pandai korang carikk port ehhh.. hehehe!

strawberry aderr bawak lek tak..?

IN said...

sis_nita : tau tak per...hehehehhe...ada ....sampai penang jer udah banyak busuk..kena panas kot....

Anonymous said...

nk honeymoon kena ar cari tempat BAIKKK punya.... baru berhasil...

IN said...

nurul : eik ye la tu....tau tak pa
wakakakakaa

 

Lai Whuah © 2008. Template Design By: SkinCorner